În ciuda tuturor acestor atribute, SUA se confruntă cu multe provocări. Pe scena globală, hegemonia SUA s-a erodat în ultimul deceniu, iar China și India sunt prognozate să depășească SUA în ceea ce privește producția economică până în 2050. Țara rămâne, de asemenea, înfundată în războiul din Afganistan, cel mai lung război din istoria sa .
Pe plan intern, inegalitatea veniturilor se numără printre cele mai grave dintre principalele economii avansate . Mai mult, acerbele alegeri prezidențiale din 2016, în care omul de afaceri Donald J. Trump a învins-o pe fosta secretară de stat americană Hillary Clinton, a expus fisuri profunde în societatea americană din punct de vedere politic, rasial, cultural și regional - și a făcut ca unii să pună sub semnul întrebării puterea Democrația americană .
SUA este o mare republică federală situată în America de Nord între Canada la nord și Mexic, Golful Mexic și Marea Caraibelor la sud. Federalismul este o trăsătură critică a guvernului și politicii americane. În comparație cu multe țări din Europa, de exemplu, SUA au un guvern federal slab și nu are tradiția unei intervenții guvernamentale viguroase.
Există 50 de state și un district federal, Districtul Columbia sau Washington, DC, casa capitalei națiunii. Ultimele două state care au fost admise în Uniune (un apelativ pentru unirea statelor care formează națiunea) sunt separate geografic de celelalte: Alaska are o graniță cu Canada și este înconjurată de Oceanul Pacific și Arctic; iar statul Hawaii este compus dintr-un grup de insule din mijlocul Oceanului Pacific. Celelalte 48 de state, toate contigue, sunt adesea denumite în mod colectiv Statele Unite continentale.
În plus, SUA are mai multe teritorii de peste mări, toate situate în Marea Caraibelor și Oceanul Pacific de Sud. Există cinci teritorii principale locuite : Puerto Rico, Insulele Virgine SUA, Guam, Insulele Mariana de Nord și Samoa Americană. (Există numeroase insule în mare parte nelocuite, care sunt și teritorii ale SUA.) Statutul oficial al fiecărui teritoriu și relația sa cu SUA variază. Cu toate acestea, în general, localnicii sunt cetățeni americani - cu excepția Samoa Americane - și pot călători în mod liber către și în SUA. Cu toate acestea, nu votează la alegerile prezidențiale generale (cu excepția cazului în care se mută într-unul dintre state sau Washington, DC) și au doar reprezentare fără vot în Congres. Toate teritoriile au propriile guverne teritoriale și exercită un anumit grad de autonomie. NOTĂ: Acest profil de țară se concentrează în mare parte pe cele 50 de state și districtul Columbia, deși multe descrieri furnizate se aplică și teritoriilor SUA de peste mări.
MOBILITATEA STUDENȚILOR ȘI EDUCAȚIA TRANSNAȚIONALĂ
SUA este și, de mult timp, a fost destinația de top a studenților mobili la nivel internațional din întreaga lume. Mult mai puțini studenți din SUA pleacă în străinătate pentru studii - fie pentru o diplomă, fie pentru un credit pe termen scurt - deși numărul acestor studenți a crescut constant în timp.
Mobilitate de intrare - învățământ post-secundar
În anul universitar 2016/17, SUA a găzduit 1.078.822 de studenți internaționali , devenind astfel, așa cum am menționat mai devreme, țara gazdă de top a studenților mobili la nivel mondial. Țara a depășit numărul de milioane în anul universitar precedent. Înscrierile internaționale ale studenților din ultimele decenii au crescut. În prezent, în SUA există de două ori mai mulți studenți internaționali decât în anii 1980: numărul studenților internaționali a crescut cu 621 la sută în deceniile trei și jumătate care au condus doar la anul școlar 2015/16.
Cu toate acestea, din 2000, SUA a pierdut progresiv cota de piață a studenților în alte țări , atât destinații bine stabilite (cum ar fi Australia și Germania), cât și destinații emergente și în creștere (precum Canada și China). În plus, SUA se confruntă cu amenințări din ce în ce mai mari la adresa dominanței pe piața internațională a studenților, nu în ultimul rând din propria climă politică și culturală, întrucât țara este din ce în ce mai privită ca neprimitoare pentru imigranți și străini. Cele mai recente date arată că noile înscrieri internaționale au scăzut cu 3,3% în 2016/17 și că numărul total de studenți internaționali a scăzut ușor între 2017 și 2018.
SUA primește studenți din întreaga lume, dar China și India domină în mod deosebit piața , potrivit datelor din recentul raport al ușilor deschise al Institutului de educație internațională . Împreună, cele două țări trimit aproximativ jumătate din totalul studenților internaționali aflați în SUA; Numai studenții chinezi reprezintă aproximativ o treime din totalul studenților internaționali, începând cu 2016/17. Coreea de Sud a fost a treia cea mai mare țară de trimitere în mod constant de la începutul anilor 2000, dar numărul acesteia a scăzut constant de ani de zile. Arabia Saudită și Canada completează lista primelor cinci țări care trimit. SUA a fost mult timp destinația de top pentru studenții canadieni care caută diplome în străinătate.
Majoritatea studenților internaționali din SUA sunt studenți care caută diplome, spre deosebire de studenții de schimb pe termen scurt. Din punct de vedere istoric, studenții absolvenți au depășit numărul studenților universitari. Acum, însă, studenții reprezintă cel mai mare segment de studenți internaționali, datorită în mare parte creșterii studenților chinezi. În 2016/17, au existat 439.019 studenți și 391.124 studenți absolvenți, conform Open Doors . În plus, au existat 72.984 de studenți fără grad, inclusiv studenți de schimb pe termen scurt și studenți în programe intensive de engleză (IEP).
IEP-urile sunt o atracție de mult timp în rândul studenților internaționali care doresc să-și îmbunătățească abilitățile de limbă engleză, de obicei pentru accesul la educație suplimentară în SUA. Cu toate acestea, numărul studenților internaționali înscriși în IEP a scăzut brusc. Printre primele 10 țări de origine din IEP în 2016, doar Mexicul (a cincea cea mai mare țară de trimitere la IEP) a crescut ca număr, în timp ce toate celelalte au scăzut. În special, Arabia Saudită și Brazilia - al patrulea și respectiv al șaselea cel mai mare expeditor - au scăzut cel mai mult din 2015 până în 2016, cu aproximativ 45 la sută și respectiv 56 la sută. Scăderea din aceste două țări poate fi atribuită în principal schimbărilor majore aduse programelor de burse guvernamentale la scară largă din ambele țări.
Reputația și diversitatea sistemului său de învățământ superior, împreună cu oportunitățile de a lucra în țară, se numără printre principalele motive pentru care studenții sunt atrași de raportul SUA A WES din octombrie 2016, Îmbunătățirea experienței internaționale a studenților , a găsit „disponibilitatea unui programul dorit ”să fie cea mai importantă atracție pentru SUA în ansamblu, 59% dintre respondenții la sondaj menționându-l drept principalul motiv. Cu toate acestea, studenții din diferite țări sau regiuni de origine menționează priorități diferite. Studenții chinezi, de exemplu, sunt mai atenți la reputație - atât a sistemului general de învățământ superior, cât și a instituțiilor specifice. Reputația se măsoară frecvent prin intermediul clasamentelor universitare internaționale (cum ar fi Times Higher Education(THE) World University Ranking ). Aceasta a fost o constatare consecventă a cercetării WES [2] .
Factorii legați de carieră reprezintă, de asemenea, o atracție extraordinară a învățământului superior din SUA pentru mulți. Studenții internaționali au, de obicei, oportunități pe termen scurt de a lucra, deși sunt limitați, în timpul și imediat după cursuri. Există câteva oportunități de a rămâne mai mult timp în SUA pentru a lucra, în mare parte prin programul de vize H1-B și pentru câțiva selectați, de a lucra spre rezidența permanentă. (Mai multe despre oportunitățile de lucru pentru studenții internaționali din SUA vor fi descrise mai jos.)
Cu toate acestea, dominația SUA în rândul țărilor gazdă a studenților internaționali se erodează încet. După cum sa menționat, SUA a pierdut treptat cota de piață, chiar dacă creșterea absolută a continuat . Alte națiuni recuperează ritmul, adesea cu ajutorul unor strategii proactive conduse de guvern , oferind din ce în ce mai multe programe educaționale de înaltă calitate în limba engleză și foarte adesea la un cost substanțial mai mic. Climatul politic actual din SUA a avut probabil un impact și va continua să, în special sub administrația președintelui Trump. În numeroase forumuri, instituțiile SUA încep să raporteze scăderi atât la cereri, cât și la înscrieri ale studenților internaționali. Retorica anti-imigrațievenind din Casa Albă și din alte părți ale societății, împreună cu denigrarea anumitor grupuri de oameni, cum ar fi mexicanii și musulmanii, pot speria unii studenți.
În plus, există rapoarte privind creșterea refuzurilor și întârzierile în eliberarea vizelor de student din SUA. Modificările propuse la politicile de imigrație din SUA , inclusiv permiterea studenților internaționali să rămână și să lucreze în SUA după absolvire , pot pune, de asemenea, probleme pentru recrutare. În plus, unii studenți sunt sensibili la probleme de siguranță, reale sau percepute. Împușcăturile în masă și dezbaterea prelungită cu privire la violența cu armele din SUA atrag adesea atenția internațională, la fel și crimele de ură destinate anumitor grupuri. De exemplu, împușcarea a doi cetățeni indieni într-un bar din Kansas în 2017 a câștigat atenția presei în India, determinând eventual unii studenți și părinți indieni să reconsidere cererea în instituțiile SUA.
Sistemul de vize pentru studenți
Reglementările internaționale ale studenților au devenit mai complexe în ultimele două decenii. După atacurile teroriste din 11 septembrie 2001, guvernul SUA a implementat un set mai strict de reglementări și supraveghere pentru a gestiona studenții internaționali, în special pentru că unii dintre teroriști se aflau în SUA cu vize de studenți, în mare parte pentru a urma școli de zbor. Aceste modificări au avut ca rezultat Programul de vizitare pentru studenți și schimb (SEVP) și sistemul său de baze de date corespunzător cunoscut sub numele de SEVIS (Sistem de informații pentru vizitatori pentru studenți și schimb), care se află sub auspiciile Departamentului pentru Securitate Internă (DHS) al SUA și unul dintre principalele sale agenții, Serviciul Vamal și Imigrare al SUA (USCIS) .
Pentru a primi studenți internaționali, instituțiile americane trebuie să fie înscrise în SEVP. Pentru a deveni certificat SEVP , instituțiile trebuie să trimită o cantitate de documente și apoi DHS trebuie să facă o vizită la fața locului. După certificare, aceștia pot înscrie studenți în cadrul unor programe specifice de vize.
Există trei tipuri principale de vize de student :
- Vize F-1 : În general pentru studenții cu plată completă care doresc să urmeze studii academice în SUA Acesta este cel mai comun tip de viză pentru studenții care frecventează universități și colegii din SUA.
- Vize M-1 : În general, pentru studenții cu normă întreagă cu plată în programe profesionale din SUA, care frecventează un institut profesional, tehnic sau comercial.
- Vize J-1 : o viză de vizitator de schimb. Acest program de viză cuprinde o mare varietate de studenți și alții, inclusiv studenți de schimb pe termen scurt (pentru a câștiga credite la instituțiile lor de origine) sau în cadrul anumitor programe de burse ale SUA sau ai guvernului străin, fie pentru diplome, fie pentru schimb pe termen scurt. Unul dintre cele mai faimoase programe acoperite de viza J-1 este Programul Fulbright , un program de burse guvernamental SUA pentru studenți străini. Programul de vize J-1 diferă, de asemenea, de celelalte prin faptul că este administrat în mare parte de Departamentul de Stat al SUA (echivalentul SUA al ministerului afacerilor externe), deși instituțiile folosesc în continuare SEVIS pentru a urmări studenții.
Dependenții (soții și copiii) care însoțesc studentul călătoresc sub viza corespunzătoare cu numărul 2 - adică F-2, M-2 sau J-2. Studenții din Canada și Bermude nu au nevoie de vize, deși au nevoie de documente corespunzătoare pentru studenți (descrise mai jos).
Pentru a obține o viză, studenților admiși li se eliberează formulare oficiale de la instituția lor de admitere și li se cere să prezinte aceste documente la ambasada sau consulatul SUA respectiv pentru interviul de viză. Studenții trebuie să prezinte aceste documente oficialilor de imigrare atunci când ajung la un port de intrare în SUA (aeroport, port maritim sau punct de trecere a frontierei.) Formularul eliberat studenților viză F-1 și M-1 este cunoscut sub numele de Formular I-20 , „Certificat de eligibilitate pentru statutul de student imigrant” . Studenții J-1 primesc formularul DS-2019, „Certificat de eligibilitate pentru statutul de vizitator de schimb (J-1)”. Instituțiile emit formularele respective utilizând sistemul SEVIS.
În marea majoritate a cazurilor, studenții internaționali trebuie să fie înscriși cu normă întreagă , cu excepția verii și a altor pauze școlare.
După cum sa menționat anterior, studenții internaționali au oportunități limitate de a lucra în timpul și după studii . Aceste oportunități sunt cunoscute în mod generic, respectiv, ca pregătire de lucru înainte de finalizare și post-finalizare. Cantitatea de timp pe care le este permis sa lucreze depinde de tipul de viză, domeniul de studiu, și, pentru J-1 deținătorii de viză, nivelul de studiu. În general, studenții pot lucra oricând în campus timp de până la 20 de ore pe săptămână în timpul anului școlar și pot prelua mai multe ore în timpul pauzelor școlare. Când și unde lucrează în afara campusului variază, deși majoritatea nu au voie să lucreze în primul an de program.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu